2012. március 12., hétfő

Nyitány!

Köszöntünk Mindenkit!

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Karának Rostás Zoltán Tanár Úr által előadott Tervezés- és Építésgazdaságtan tárgyának féléves hallgatói feladata keretében készül ez a blog. Munkacsoportunk a Fővárosi Művelődési Házat választotta elemzése céljául.

Csoportunk korábbi e-mailes beszélgetések, és egy helyszínbejárás után (melynek beszámolója hamarosan felkerül a blogra) a mai napon tartotta meg alakuló ülését a BME Központi épületének második emeleti büféjében.

Az alakuló ülés és rövid értekezletnek az alábbi napirendi pontjai voltak.

1: a csoport felelősének megválasztása, mely egybehangzó szavazással Radev Gergelyre esett (boldog névnapot!!), aki ezt a tisztséget elfogadta.

2: az épület elemzési szempontjainak eldöntése, és a felelősök kijelölése.
Az elemzési témakörök:
1: : látogatók, felhasználók, közvetlen és közvetett érintettek, döntéshozók (felelős: Fiák Márton és Radev Gergely)
2: az intézmény dolgozói, szervezetük, működésük rendszere (felelős: Kaszás Nóra, Kovács Máté Gergő)
3: speciális értékek, tárgyak és eszközök az intézményben (felelős:Varga András, Molnár Bianka )
4: telek, épület, berendezések, műszaki- technikai  eszközök és speciális technológiák (felelős: )

A fenti témaköröket négy fő szempont alapján fogjuk elemezni, melyek:
A: (audit) helyzetelemzés, történet, problématérkép, alapadatok, a megfigyelések eredményei, interjúk és vélemények, stb.
B: (benchmark) példák: más intézmények működése, műszaki megoldásai, normák: jogi
és műszaki szabályozás, követelmények
C: (koncepció) a megfigyelések alapján felmerülő problémák, hiányosságok, illetve ezek lehetséges szervezési, műszaki és építészeti megoldásai (és ezek nagyságrendi költsége)
D: (fejlesztés) a javaslatokhoz tartozó intézkedési/cselekvési tervek, ütemezés, javaslatok a döntéshozók számára, stb

Ezen kívül egyéb funkciósémák, folyamatábrák kidolgozása is a feladat része.
Mindez Rostás Zoltán Tanár Úr által kiírt feladat elemzési szempontjai, mely itt tekinthető meg.

3: Egy blog létrehozásának elhatározása,  mely egyrészt naprakész információ-gyűjtőhely és adatbázisként funkcionál, másrészt helyszíne lehet egy ötletelésnek, brainstormingnak és párbeszédnek mind a feladat mind pedig az épület kapcsán. A blog adminisztrátora és felelőse: Kovács Máté Gergő. A blogon lévő bejegyzések a 2-es pontban lévő vázlatpontok szerint lesznek felcímkézve, szerzői pedig a témafelelősök.

4: Újabb értekezlet elhatározása, melynek időpontját e-mailes egyeztetések alapján fogjuk eldönteni. Addig is a blogon, e-mailben tartjuk a kapcsolatot és gyűjtjük az anyagokat, az egyes felelősök pedig gyakrabban, személyesen is egyeztetnek egymással.

Az alapkövet leraktuk! Indulhat a munka.

Felkészülni, vigyázz.......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése